news-detail-image
Home
Prezentare generală
Adesea, o ureche ascultătoare este suficientă
Actualizare AB MN
,

Joanna Orlicka noua persoană de încredere intern

Distribuie

Adesea, o ureche ascultătoare este suficientă

A asculta colegii și a-i ajuta dacă este necesar: asta i se potrivește Joannei Orlicka. Din octombrie, ea îndeplinește acest rol și ca noua persoană de încredere intern. O discuție cu ea și cu colega ei externă, Iris Voorbergen de la Stigas. „Suntem mereu de partea celui care semnalează.”

Pentru a-ți putea descarca sufletul despre comportamentele nepotrivite de la locul de muncă: acesta este rolul persoanei de încredere. De aproximativ cinci ani, Iris este consilier pentru echipa AB Midden Nederland. „În munca noastră, este vorba despre comportamente inacceptabile, cum ar fi hărțuirea la locul de muncă, agresiunea, hărțuirea sexuală și discriminarea. Din fericire, nu plouă cu plângeri. Experiența mea este că majoritatea rapoartelor se referă la conflicte cu un coleg sau un superior.”

Fiecare raport începe cu ascultarea. Să îți faci timp pentru a asculta povestea. „Adesea, asta este suficient”, dă din cap Iris. Iar Joanna adaugă: „Am avut deja două conversații telefonice cu colegi. Aceștia doreau doar să-și descarce sufletul, să vorbească despre ce îi apasă. Nu a trebuit să fac nimic altceva.”

Iris continuă: „Dacă asta nu este suficient, îi sprijinim pe raportori în procesul ulterior. Ce vrei să obții? Ai nevoie de o discuție cu, de exemplu, un superior sau o instituție de ajutor profesional? Vrei să depui o plângere oficială? Noi ajutăm cu asta. Este important să menționăm: nu este vorba de audiere și contra-audiere. Suntem mereu de partea angajatului care face sesizarea, suntem acolo pentru el sau ea.”

Acestă muncă implică și un simț de finețe. „Uneori, linia de demarcație este subțire între un conflict menționat anterior, care strict vorbind nu intră sub definiția comportamentului transgresiv, și cineva care trece cu adevărat această limită. Acest lucru nu este întotdeauna clar imediat. Vom aborda și această problemă în discuția noastră.”

Joanna lucrează de zece ani pentru AB Midden Nederland. Funcția ei de asistent administrativ o completează deja cu organizarea asigurărilor de sănătate pentru angajații din UE. Preluarea rolului de persoană de încredere este o nouă provocare pentru ea. „În discuțiile cu Marga Hendriksen, acest lucru a fost adus în discuție. Asta și pentru că predecesorul meu ca persoană de încredere, Monika Hopper, a plecat.”

Acest rol nu îi este complet străin. La un angajator anterior, a sprijinit un număr mare de angajați care s-au îmbolnăvit. „Mi-a plăcut foarte mult să fac asta. Din fericire, auzeam adesea: ‘Ești foarte bună la asta’. Mi se potrivește. Din acest motiv, vreau să fac acest pas la AB Midden Nederland.”

Joanna este originară din Polonia. Pentru mulți angajați din UE din această țară, aceasta este un mare avantaj. „În limba maternă, te poți exprima mult mai bine decât atunci când trebuie să spui ce te apasă în engleză sau germană. Aud nuanțele și modul de a vorbi cât de mult afectează pe cineva. Face ca pragul de a apela la persoana de încredere să fie mult mai scăzut pentru ei.”

Pentru clarificare: ea nu se consideră încă pe deplin pregătită. Joanna afirmă că este bucuroasă că poate conta pe o persoană cu experiență ca Iris pentru întrebări. Și îi place să se aprofundeze în acest domeniu. „Din păcate, de două ori – în ianuarie și februarie – cursul pe care am vrut să-l urmez a fost anulat. Sper ca în mai să pot începe în sfârșit. Consider că este foarte important pentru a putea îndeplini bine acest rol.”

În concluzie: încrederea este – și acest lucru este evident – crucială pentru o persoană de încredere. Dar Iris subliniază încă o dată: „Tot ce ne spui rămâne confidențial. Doar cu permisiunea explicită vom merge mai departe cu problema. Și cum facem acest lucru, hotărâm întotdeauna împreună.”